نماینده اهواز:زنجیره تولید خرما باید تکمیل شود تا نخلکاران متضرر نشوند
1400/06/28
یکی از نمایندگان مردم اهواز، کارون، حمیدیه و باوی در مجلس شورای اسلامی گفت: تا زنجیره تولید خرما تکمیل و صنایع فرآوری در خوزستان شکل نگیرد نخلکاران استان با وجود زحمت زیاد، متحمل ضرر و زیان می‌شوند و در نهایت سود چندانی عاید آنان نخواهد شد.
مجتبی یوسفی در جریان بازدید از مرکز تعاون روستایی سویسه در شهرستان کارون که برای خرید تضمینی خرما تجهیز شده افزود:خام فروشی و حضور منفعت طلبانه دلالان در بازار خرید خرما و نبود رقابت در این عرضه، وضعیت را به ضرر تولیدکنندگان خرما رقم زده و هرسال نخلداران برای فروش مناسب محصول خود با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند.
وی مصوبه پارسال خرید تضمینی محصولات کشاورزی از جمله خرما را در مجلس شورای اسلامی گامی تاثیرگذار برای قطع دست دلالان و واسطه‌ها بیان کرد و گفت:با این حال کشاورزان هنوز برای فروش محصول خود با مشکلاتی رو به رو هستند که تلاش خواهیم کرد با پیگیری‌ لازم در سطح ملی و استانی، مشکل فروش خرمای نخلکاران خوزستان به حداقل برسد.
یوسفی در دیدار چهره به چهره با برخی نخلداران منطقه بیان کرد: موضوع پرداخت تسهیلات ارزان قیمت بانکی باید به گونه‌ای باشد تا هزینه باغداران و نخلداران خوزستان کاهش، و بهره‌وری نیز افزایش یابد.
نماینده مردم اهواز، کارون، حمیدیه و باوی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بیش از 42 هزار هکتار نخیلات در خوزستان وجود دارد، و 22هزار بهره بردار و 18هزار نفر در صنایع بسته بندی خرما در استان فعالیت می‌کنند. بخشی از ظرفیت‌های استان در زمینه کشاورزی است که تاکنون از این ظرفیت‌ها برای خلق ارزش افزوده گام‌های موثری برداشته نشده است.
تعداد مشاهده خبر136 بار
تصاویر مرتبط


    RatingTitle
    :0 :0
    مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

    ارسال نظرات
    نام
    آدرس پست الکترونیکی شما
    شماره تلفن
    توضیحات
    خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
    کد امنیت
    Powered by DorsaPortal