در تعاون روستایی خوزستان برگزار شد:
جلسه هماهنگی خرید تضمینی خرما با حضور روسای شهرستانهای خرماخیز
1400/06/22
با حضور مدیر تعاون روستایی خوزستان، معاونین و روسای شهرستانها و همچنین معین های نظارت کننده بر عملکرد خرید خرمای شهرستانهای خرماخیز خوزستان جلسه ای به منظور هماهنگی ها و بررسی مشکلات قبل از آغاز خرید خرما در سالن جلسات شهید سلیمانی تعاون روستایی خوزستان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی تعاون روستایی خوزستان در ابتدای این جلسه مهندس سید محمد موسوی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در تماسی تلفنی که برقرار شد ضمن تاکید بر خرید خرما با کیفیت و با دقت بالا گفت: انتظار می رود مسئولین تعاون روستایی خوزستان در خرید خرما از کشاورزان و نه واسطه ها تلاش بدون وقفه ای داشته باشند، زیرا هدف اصلی ما تقویت کشاورزان و قطع شدن دست واسطه ها است.
وی ادامه داد: یکی دیگر از اقداماتی که مد نظر تعاون روستایی می باشد رعایت استانداردهای خرید است و اگر اقدامات فوق صورت گیرد قطعا می توانیم به آینده و توسعه کشاورزی امیدوار باشیم.
موسوی بیان داشت: ضدعفونی کردن انبارها و رعایت نکات بهداشتی، خرید در جعبه های سالم و ماندگار و احترام به کشاورزان از دیگر مواردی است که امیدواریم در زمان خرید خرما رعایت شود.
همچنین در ادامه مهندس محمدامین معین راد مدیر تعاون روستایی خوزستان گفت: طبق برنامه ریزی های به عمل آمده تعاون روستایی خوزستان به عنوان متولی خرید خرما به صورت تضمینی از کشاورزان انتخاب شده است و در روزهای آینده خرید خرما در مراکز خرید تعاون روستایی خوزستان استارت خواهد خورد.
وی ادامه داد: تعاون روستایی خوزستان با 7 مرکز خرید در 6 شهرستان اهواز، آبادان، خرمشهر، شادگان، ماهشهر و کارون آمادگی خرید بیش از 10 هزار تن خرما را دارد و امیدواریم بتوانیم با همت و تلاش سایر دست اندرکاران، خریدی با کیفیت داشته باشیم.
مدیر تعاون روستایی خوزستان گفت: انتظار داریم روسای شهرستان ها با معین های شهرستانها که نمایندگان ما در زمینه خرید خرما می باشند همکاری لازم را داشته باشند و اولویت خود را حمایت از کشاورزان و خرید با کیفیت قرار دهند.
معین راد با اشاره به دغدغه های روسای شهرستان مبنی بر احتمال ورود خرمای خریداری شده پارسال به چرخه خرید در سال جاری گفت: اینکه 10 هزار تن خرما از سال گذشته در انبارها موجود است را می دانیم، اما تمام تلاش ما باید این باشد که خرمای با کیفیت و تولید سال جاری را خریداری کنیم، زیرا ما امانت دار بیت المال هستیم و نباید اجازه دهیم مردم و دولت متضرر از موضوع فوق شوند.
وی بیان داشت: امیدواریم با رعایت نکات اخلاقی و بهترین خرید هم به کمک کشاورزان بیایم و هم در تامین غذای مردم و اقتصاد کشور موفق باشیم.
تعداد مشاهده خبر78 بار
تصاویر مرتبط


    RatingTitle
    :0 :0
    مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

    ارسال نظرات
    نام
    آدرس پست الکترونیکی شما
    شماره تلفن
    توضیحات
    خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
    کد امنیت
    Powered by DorsaPortal